Samo zdrowie – przykładowy jadłospis na 1 dzień

Poprzednim razem pisałam o tym Jak jem więc teraz podam bardzo przykładowy jadłospis na jeden dzień. Zaznaczam że jest to work in progress bo cały czas się uczę gotować i mojego organizmu. Takie to wszystko pyszne że nie zdążyłam zrobić żadnych zdjęć, hehe. Jedyne coś się załapało to pasztet domowej roboty który można np zjeść na kolację.

Zacznijmy od cudownego śniadanka.

Różne są jego wersje, np kasza owsiana lub jaglana, jajecznica, kanapki z ciemnego chleba.

Dziś niech będzie jajecznica po hiszpańsku 🙂

2 jajka, 2 łyżki mleka roślinnego (np owsianego), 1 pomidor, pół papryki, kilka kropel oliwy, troszkę posiekanego szczypiorku.

Wymieszać jajko z mlekiem, solą i pieprzem. Oliwę rozgrzać na patelni, poddusić na niej paprykę oraz pomidora, później wylać masę jajeczną. Gdy się zetnie posypać szczypiorkiem. Podawać z pełnoziarnistym chlebem.

Na drugie śniadanie sałatka z zieloną fasolką szparagową i pieczarkami.

200 g fasolki szparagowej, 6 sztuk pieczarek, sok z cytryny, 1 jabłko, kilka kropel oliwy.

Fasolkę umyć i obciąć ogonki. Ugotować do miękkości a następnie przelać zimną wodą, odsączyć. Pieczarki umyć, pokroić na cienkie plastry. Jabłko umyć, obrać i pokroić w plasterki. Poddusić pieczarki i jabłko na rozgrzanym oleju z oliwek.  Wymieszać fasolkę, pieczarki i jabłko. Polać sokiem z cytryny.

Obiadek to marynowany kurczak z kotlecikami z kaszy jaglanej plus surówka

Pierś z kurczaka, ok 150 g. Marynata: 1 łyżeczka oleju rzepakowego, 2 łyżeczki sosu sojowego, 2 ząbki czosnku (przeciśnięty), ew kilka kropel olejku z sezamu, przyprawy: sól, pieprz, tymianek.

Pierś z kurczaka umyć, osuszyć, pokroić na większą kostkę. Wymieszać składniki na marynatę, natrzeć dokładnie kawałki kurczaka i odstawić do lodówki na min godzinę. Przekładamy kurczaka do naczynia żaroodpornego i zalać pozostałością marynaty. Zapiekać w piecu, w 180 stopni, około 25 min.

Jeśli chodzi o kotleciki z kaszy jaglanej, to jestem za leniwa żeby zrobić kotleciki 🙂 ale robię mokrą kaszę jaglaną z której jak by się komuś chciało można zrobić kotleciki. Kaszę dobrze wypłukać, a następnie ugotować w lekko osolonej wodzie, z dodatkiem kurkumy, łyżeczką oleju kokosowego, przeciśniętego czosnku, pieprzu oraz koperku.

Surówka: pół sztuki papryki czerwonej, ogórek kiszony, troszkę oleju z oliwek, zioła do smaku. Wszystko pokroić i wymieszać.

Przekąska -smoothie (koktajl) na mleku kokosowym własnej roboty z bananem, żurawiną, pestkami dyni, cynamonem i kardamonem. Super przepis na mleko kokosowe własnej roboty. Jest to bardzo prosty i szybki przepis. Mleko rewelacja!

1 szklanka mleka kokosowego, pół banana, garść żurawiny, garść pestek dyni, mnóstwo przypraw. Wrzucić wszytko do blendera i gotowe.

Na kolację już dowolnie, np chlebek żytni -kilka kromek z pasztetem własnej roboty i chrzanikiem, lub z miodem, może jakiś kawałek ciasta.

Do picia przez cały dzień: dużo wody, woda z cytryną, herbata z czystka, herbata malinowa i herbata miętowa.

Jedząc tako, to samo zdrowie, niestety troszkę czasochłonne ale nie za bardzo.

Smacznego!

Categories: Lifestyle, Zdrowie

  • Podobno śniadanie, to najważniejszy posiłek dnia 😀 Oczywiście wszystkie Twoje przepisy są kuszące, ale na tą chwilę (zwłaszcza, że jest ciepło) zdecydowałbym się jednak na smoothie. A jak tylko się trochę ochłodzi i zgłodnieję, to zrobię sobie jajecznicę po hiszpańsku. Dziękuję za świetne przepisy 😉

    • Cieszę się 🙂 Śniadanie dla mnie najważniejsze :0

      • Dla mnie też 😉 Bez niego nie wychodzę z domu.

  • Ciekawe inspiracje, pomysł na jeden dzień już mam 😉